Zagrzewamy do nauki razem z PGNiG – Nauka programowania w Scratch i Python

UWAGA! Rekrutacja została zamknięta. Wszystkich tych, którzy nie zdołali się zapisać a są zainteresowani nauka programowania dla dzieci i młodzieży, zapraszamy w wrześniu na semestralne kursy dla dzieci i młodzieży z programowania i grafiki komputerowej!

Bezpłatne warsztaty poświęcone nauce programowania z podziałem na dwie grupy wiekowe po 10 osób:

GRUPA 1 dzieci w wieku 7-10 roku życia Programowanie gier w języku Scratch

 

GRUPA 2 młodzież w wieku 13-18 roku życia Programowanie w języku Python

Nauka programowania pozwala rozwijać kreatywne myślenie, doskonalić umiejętności analityczne i nadążać za postępem techniki.

Forma zajęć:

1. Zajęcia będą trwały od 19-25.08.2020
2. Miejscem organizacji warsztatów jest siedziba organizatora pod adresem: ul. 3 Maja 15/3 w Sanoku
3. Organizowane są 2 grupy wiekowe:
GRUPA 1 dzieci w wieku 7-10 roku życia Programowanie gier w języku Scratch, spotkania w godz. 9:00-12:30
GRUPA 2 młodzież w wieku 13-18 roku życia Programowanie w języku Python, spotkania w godz. 12:40-15:10
4. Zajęcia prowadzone są przez jednego instruktora
5. Uczestnicy otrzymują indywidualne stanowiska pracy z laptopem, wyposażonym w potrzebne narzędzia i oprogramowania
 
LICZBA MIEJSC OGRANICZONA GRUPA MAX. 10 OSÓB!

Do tej pory udało nam się zrealizować 3 edycje semestralnych warsztatów stacjonarnych z zakresu nauki programowania dla dzieci i młodzieży z Sanoka i okolic. Na tych spotkaniach uczestnicy stawiali pierwsze kroki jako początkujący programiści. Wykorzystywana do tego aplikacja „Scratch” może wydawać nie pozorna ale dzięki funkcjom w postaci bloczków dzieci uczą się logicznego myślenia poprzez ustawianie ich w odpowiednie komendy oraz podstaw matematyki korzystając z układu współrzędnych oraz zapętlając polecenia tak aby tworzone animacje i gry cieszyły funkcjonalnością.

Python jest językiem programowania starającym się zawrzeć w sobie najlepsze rozwiązania i intencje innych języków. Umożliwia bardzo szybką pracę, ma prostą, przejrzystą składnię i jest bardzo łatwy do opanowania. Python różni się od Scratcha w dużym stopniu, głównie ze względu na to, że praca w nim opiera się wyłącznie na czystym kodzie i pisaniu odpowiednich komend. Jest to jednak idealny język dla tych, którzy pragną rozwijać się jako programista.

 

 
 Uczestnicy kursu otrzymują:
  • Imienne certyfikaty sygnowane przez Narodowy Instytut Kształcenia w języku polskim 

Narodowy Instytut Kształcenia został wpisany do rejestru Niepublicznych Placówek Kształcenia Ustawicznego prowadzonego przez Powiat Sanocki pod numerem 23. Organem prowadzącym NInK jest Podkarpacka Fundacja Rozwoju Kultury. Wszelkie dochody z tytułu prowadzenia szkoleń i kursów trafiają na wydzielone konto PFRK i są przekazywane na rozwój sektora szkoleniowego co jest wpisane w główne cele statutowe PFRK i NInK.

Podczas nadchodzących wakacyjnych warsztatów nauczymy się:

  1. Jak tworzyć tzw. Duszka w Scratch i wprawiać go w ruch.
  2. Stworzymy swoją pierwszą grę przy wykorzystaniu zmiennych i układu współrzędnych.
  3. Nauczymy się korzystać z Instrukcji warunkowych.
  4. Stworzyliśmy grę wykorzystując tzw. Klony, które będąc kopią Duszka są całkowicie od niego niezależne.
  5. Stworzymy kopię najpopularniejszej gry jaka kiedykolwiek powstała Arkanoid polegającej na odbijaniu paletką piłeczki.
  6. Zrobimy swoją własną grafikę komputerową w programie, którą wykorzystamy w naszych następnych grach i aplikacjach.

Warsztaty dla starszej grupy oferują programowanie w języku Python opartą na literaturze dedykowanej dla młodzieży poświęconej temu zagadnieniu.

Będzie o wiele trudniej, ale za to efekty bardziej satysfakcjonujące!